Obliczenia oparte na dziennym koszcie reklamy 15 zł za sklep
ROI (Return on Investment) to wskaźnik finansowy, który mierzy opłacalność inwestycji. Pokazuje, ile złotych zysku generuje każda zainwestowana złotówka.
za jeden sklep
jeden miesiąc
dla wszystkich wariantów
dla 4 sklepów
Liczba sklepów | Przychody | Koszt produktów | Koszt reklamy | Koszty całkowite | Marża zysku | ROI |
---|---|---|---|---|---|---|
1 sklep | 25 000 zł | 10 000 zł | 450 zł | 10 450 zł | 14 550 zł | 139,24% |
2 sklepy | 50 000 zł | 20 000 zł | 900 zł | 20 900 zł | 29 100 zł | 139,24% |
3 sklepy | 75 000 zł | 30 000 zł | 1 350 zł | 31 350 zł | 43 650 zł | 139,24% |
4 sklepy | 100 000 zł | 40 000 zł | 1 800 zł | 41 800 zł | 58 200 zł | 139,24% |
Wykres: Porównanie marży zysku (słupki niebieskie) i stałego wskaźnika ROI (linia czerwona) dla różnej liczby sklepów
W tym przypadku, ROI wynosi 139,24% dla wszystkich wariantów, co jest bardzo dobrym wynikiem. ROI powyżej 100% oznacza, że inwestycja generuje zysk.
ROI jest stały, ponieważ:
Matematycznie, dla każdego wariantu:
gdzie n = liczba sklepów
Po uproszczeniu: