Przeanalizujmy scenariusz, w którym koszt reklamy dziennej wynosi 15 zł, a ilość sprzedanych produktów różni się dla każdego sklepu. Zakładamy, że kampania trwa 30 dni, więc koszt reklamy dla każdego sklepu wynosi:
15 zł/dzień × 30 dni = 450 zł za 1 sklep
Przychody | Koszty | Marża zysku | ROI |
---|---|---|---|
50 sztuk × 500 zł = 25,000 zł | (50 sztuk × 200 zł) + 450 zł = 10,450 zł | 25,000 zł - 10,450 zł = 14,550 zł | 14,550 zł / 10,450 zł × 100% = 139,24% |
Przychody | Koszty | Marża zysku | ROI |
---|---|---|---|
80 sztuk × 500 zł = 40,000 zł | (80 sztuk × 200 zł) + (2 × 450 zł) = 16,900 zł | 40,000 zł - 16,900 zł = 23,100 zł | 23,100 zł / 16,900 zł × 100% = 136,69% |
Przychody | Koszty | Marża zysku | ROI |
---|---|---|---|
120 sztuk × 500 zł = 60,000 zł | (120 sztuk × 200 zł) + (3 × 450 zł) = 25,350 zł | 60,000 zł - 25,350 zł = 34,650 zł | 34,650 zł / 25,350 zł × 100% = 136,69% |
Przychody | Koszty | Marża zysku | ROI |
---|---|---|---|
160 sztuk × 500 zł = 80,000 zł | (160 sztuk × 200 zł) + (4 × 450 zł) = 33,800 zł | 80,000 zł - 33,800 zł = 46,200 zł | 46,200 zł / 33,800 zł × 100% = 136,69% |
ROI pozostaje na podobnym poziomie (około 136-139%) niezależnie od liczby sklepów, co oznacza, że kampania jest bardzo opłacalna. Wraz ze wzrostem liczby sklepów przychody rosną, ale koszty reklamy również rosną proporcjonalnie, dlatego ROI nie zmienia się znacząco. Efekt skali jest widoczny w zwiększonej liczbie sprzedanych produktów, co przekłada się na wyższy zysk całkowity.
Jeśli potrzebujesz dalszych modyfikacji lub analiz, daj znać! 😊