Analiza ROI dla kampanii reklamowej

Przeanalizujmy scenariusz, w którym koszt reklamy dziennej wynosi 15 zł, a ilość sprzedanych produktów różni się dla każdego sklepu. Zakładamy, że kampania trwa 30 dni, więc koszt reklamy dla każdego sklepu wynosi:

15 zł/dzień × 30 dni = 450 zł za 1 sklep

Nowe założenia dotyczące sprzedaży:

Obliczenia dla 1 sklepu:

Przychody Koszty Marża zysku ROI
50 sztuk × 500 zł = 25,000 zł (50 sztuk × 200 zł) + 450 zł = 10,450 zł 25,000 zł - 10,450 zł = 14,550 zł 14,550 zł / 10,450 zł × 100% = 139,24%

Obliczenia dla 2 sklepów:

Przychody Koszty Marża zysku ROI
80 sztuk × 500 zł = 40,000 zł (80 sztuk × 200 zł) + (2 × 450 zł) = 16,900 zł 40,000 zł - 16,900 zł = 23,100 zł 23,100 zł / 16,900 zł × 100% = 136,69%

Obliczenia dla 3 sklepów:

Przychody Koszty Marża zysku ROI
120 sztuk × 500 zł = 60,000 zł (120 sztuk × 200 zł) + (3 × 450 zł) = 25,350 zł 60,000 zł - 25,350 zł = 34,650 zł 34,650 zł / 25,350 zł × 100% = 136,69%

Obliczenia dla 4 sklepów:

Przychody Koszty Marża zysku ROI
160 sztuk × 500 zł = 80,000 zł (160 sztuk × 200 zł) + (4 × 450 zł) = 33,800 zł 80,000 zł - 33,800 zł = 46,200 zł 46,200 zł / 33,800 zł × 100% = 136,69%

Podsumowanie ROI:

Wnioski:

ROI pozostaje na podobnym poziomie (około 136-139%) niezależnie od liczby sklepów, co oznacza, że kampania jest bardzo opłacalna. Wraz ze wzrostem liczby sklepów przychody rosną, ale koszty reklamy również rosną proporcjonalnie, dlatego ROI nie zmienia się znacząco. Efekt skali jest widoczny w zwiększonej liczbie sprzedanych produktów, co przekłada się na wyższy zysk całkowity.

Jeśli potrzebujesz dalszych modyfikacji lub analiz, daj znać! 😊